Vacanta noastra in Provence

Vacanta noastra de 10 zile in Provence s-a terminat. Concluzia este ca ne place Franta si mult de tot Luberon. Din tot Provence, bucatica asta, aseazata mai la deal, printre vii si lavanda si sate cocotate ne-a incantat cel mai mult. Ne-a placut si mai prin sud, in Aix en Provence si Cassis, sau mai spre nord, la Pont du Gard si Chateauneuf du Pape, dar parca tot pe langa casa noastra cu piscina era mai dragut. Mai calm, mai putin aglomerat, intr-un ritm mai domol, care te lasa sa te plimbi, sa privesti si sa stai un pic locului din alergatura zilnica...
Ne-au placut mult satele de munte, Bonnieux, Rousillon, Menerbes, Saignon, ne-a placut si micul Lourmarin cu castelul lui, si celebrul Gordes si abatia din toate pozele si apeductul urias de la Pont du Gard. Ne-a incantat teribil spectacolul neobisnuit de la Galleries des Lumieres, in Les Baux en Provence...Avignon era in festival asa ca ne-a obosit cu aglomeratia si agitatia lui. Aix en Provence e frumos, cu stradute intortocheate, magazine colorate si terase ce te imbie la un aperol rece. Pe litoral, am mancat o portie delicioasa de scoici si am facut o baie in mediterana, dar ca sa fiu sincera daca e vorba de mare parca mai mult mi-au placut baile in grecia....Chestie de gust...
In rest, am savurat serile la piscina, platourile cu branzeturi facute de noi pentru cina in curtea casei si in general ritmul linistit al vacantei mai la tara...
Andreea a fost super simpatica, cu rare momente de suparare, generate de cald sau sete sau oboseala, dar gestionate rapid cu o pauza de inghetata:d. A ras mult, a facut sute de sarituri in piscina, a inotat de colo colo, a facut poze la stradute si case si fereste cu obloane colorate. A vazut o gramada de animale la zoo, dar si pisici lenese pe scari de piatra, iepuri salbatici speriati de masina si un soricel vizitator langa casa...
Nu stiu cat o sa isi aminteasca peste ani de vacanta asta. Putin probabil, asa cum si eu imi amintesc putine detalii din vacantele cu ai mei. Dar sigur isi va aminti ca am calatorit mult impreuna, ca ne-am distrat, ca ne-am certat dar impacat, ca am descoperit locuri impreuna si ca ne place sa stam impreuna:) Si poate va mosteni bucuria noastra de a explora si de a vedea locuri noi si isi va crea intr-o zi propriile calatorii minunate.
Pana una alta a decis ca o sa isi cumpere o casa in Franta, in care vom putea sta si noi:d
Detalii tehnice:
pret cazare: 800 euro, 9 nopti, o casa cu 2 dormitoare, bucatarie, baie si acces la piscina, prin airbnb.com
avion: cam 300 euro, blue air, pe nisa
rent-a-car: cca 200 euro
o masa de pranz pentru trei: 40-50 euro




 





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo