A doua zi de scoala

Prima zi de scoala e deja la timpul trecut. Inca ne e greu sa credem, inca plutim cumva pe deasupra realitatii ca am ajuns aici, ca avem planuri de facut, lucruri de decis, alegeri de discutat...
Dovada ca, dincolo de agitatia cu "hai sa luam si noi niste haine sa mearga de uniforma", prima zi ne-a prins total nepregatiti. Ghiozdan nu am luat, pentru ca imi imaginam ca in clasa zero o sa fie inca ok cel de la gradi...Creioane colorate si carioci nici atat, bazandu-ma pe tonele pe care le are prin sertare acasa.. Planurile privind ce ii dau la pachet s-au oprit la un fruct si a....un baton de cereale Fitness?...
Si apoi a venit ziua de luni. Cand ne-am bucurat ca luasem totusi flori de duminica seara, impinsi de la spate de bunica, mai cunoscatoare in ale scolii..
Dupa ce am supravietuit vesnicului discurs inutil de la careu, puhoiului de parinti si bunici care se imbranceau ametiti de colo colo si alergaturii pe culoare, unde e B? undeee e Pregatitoare B?? pentru ca pierdusem cardul de copii, am ajuns in clasa. Unde era vesel, cald si colorat. Habar n-am cum aratau ceilalti, eu eram cu ochii doar pe ea, mica, emotionata, in banca ei, rontaind unghii, atenta la doamna, cautandu-ma printre zecile de capete de oameni mari... E ok, am zarit-o, zambeste, nu are lacrimute, e ok...
Atunci m-am intors spre doamna. Blanda, grizonata, cu o fata distinsa si linistita. Mi-a placut la prima vedere. Ii acord increderea mea. O sa vedem cum va fi parcurs.
Am privit apoi parintii, cum sunt, cum par sa fie, cum par sa gandeasca, oare vor teme, oare isi cearta copiii, ii bat, ii pupa, oare vor vrea concursuri si cadouri si bani, oare o sa ne intelegem?....
Si copiii? oare se poarta frumos? vorbesc frumos? se joaca? cum va fi?...
Habar nu am. Deocamdata am deschis o carte si pe ea nu scrie nimic. Incet randurile se vor aduna. Mai vesele, mai triste, cine stie...Deocamdata inca respiram calm, inca zambim.
Azi am comandat ghiozdan. Si carioci si creioane noi. Cele din sertare erau consumate, mici, roase. Aseara am cumparat "de sandvisuri". Mai am de luat inca o pagina de lucruri. Mai am de discutat despre religie. Mai am de gandit ce facem dimineata cand e frig si ciorapii subtiri tremura pe picioare zgribulite. Mai am de luat un aviz de la medic. Mai avem...Abia am deschis cartea....

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...