Ora de religie

Ora de religie se dovedeste cel mai dezbatut, discutat, urat, iubit, analizat subiect legat de scoala. Ceea ce din start este o tampenie. In loc sa vorbim de programa (invechita), metoda de predare (tributara programei invechite si aglomerate), materii (sau mai bine zis lipsa materiilor utile, actuale, interesante), numarul de copii din clasa (si cum poate un invatator cunoaste, intelege, urmari 30 si de copii..), dotarile (lipsa sau platite de parinti desi invatamantul e teoretic gratis), noi trebuie sa ne concentram energia pe religie. 
Pentru ca religia este optionala (dar inca exista profesori care sustin ca nu, e obligatorie). 
Pentru ca religia este singurul optional propus copiilor, cel putin la clasa zero.
Pentru ca, desi este optionala, cei care nu vor au prea rar alternative bune si prea des alternative proaste.
Pentru ca religia predata in scoli nu are decat foarte putin de-a face cu predarea moralitatii, bunatatii si tolerantei si foarte mult de-a face cu indoctrinarea, frica si ignoranta. 
Pentru ca nu vad scopul in a invata un copil de 6-7 ani ca anotimpurile sunt facute de Dzeu, ca ziua si noaptea tot de la el vin si ca atunci cand ploua tot Dzeu este de laudat...Si da, as accepta o ora de religie la care sa se predea despre fapte bune, despre generozitate, despre toleranta fata de unii si altii, dar nu despre asta e vorba...
Pentru ca a crede nu ar trebui sa aiba vreo legatura cu frica. Pentru ca niciun copil nu ar trebui sa se roage inainte de culcare pentru ca altfel pateste ceva rau, sau sa ii fie teama ca diavolul sta la geam si il urmareste, sau ca daca intra in biserica altui rit inseamna ca e pacatos...
In cazul nostru, situatia este asa. Nu am vrut sa stea la religie, asa ca am cerut sa ni se ofere o alternativa. Solutia propusa a fost sa stea in timpul orei in alta clasa. Super!, am zis. Sa stea sa coloreze in alta clasa. Da, doar ca doamna respectiva tipa la copii, cam toata ora, si Andreea s-a trezit singura intr-un mediu care nu ii place, fara niciun alt coleg pe langa ea (da, e singura din clasa care nu participa la religie). Si dupa 2 ore a zis ca nu mai vrea acolo, sa o las in clasa ei si nu participa la ora. Ceea ce nu inseamna insa ca nu aude aberatiile doamnei. De genul, anotimpurile vin de la Dzeu...
Si de aici supararea si frustrarea mea. Pentru ca nu inteleg de ce e nevoie de religie in scoala. De ce suntem fortati, indirect, sa participam la ea. De ce sigura solutie buna este sa o iau ora aia din scoala, desi legea spune ca scoala trebuie sa se ocupe de toti elevii...De ce copiilor li se predau astfel de prostii de Ev Mediu. De ce credinta nu e despre bun si frumos si e despre frica si informatii aiuristice...

Comentarii

  1. Sincer ma sperii:( De la 97 as fi avut ceva mai mari pretentiile! Of doamne, si la anul intram si noi la scoala. Sper sa aveti rabdare si increderea ca Andreea ca va putea discerne singura. Pana la urma si noi am facut religie si ulterior am cernut singuri informatia. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana, din fericire in cazul nostru nici doamna care tine ora nici manualul in sine nu sunt infricosatoare. m-am uotat si eu pe el si e ok. adica povestile clasice cu ploaia venita de la Dzeu, facutul crucii,s tatul in genunchi la icoana..clasicele. Daca esti de acord cu religia, nu vad vreo problema in ele. Eu de exemplu nu vrea ca fiimea sa stea in genunchi in fata nimanui, nici macar a unei icoane. Dar asta e problema mea, nu a altora. Exemplul cu diavolul de la geam nu e de la scoala noastra, din fericire :)

      Ștergere
  2. la scoala 97 a facut fiul meu clasele III-IV si ora de religie era normala. adica nu era cu ceea ce citesc pe aici. plus ca domnul chiar I-a dat si o lectie de buntatae copilului meu care cam sarise calul ca sa zic asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce anume nu este cum zic eu? La noi e o doamna, nu un domn. Si ce inseamna ora de religie normala?

      Ștergere
  3. Roxana, intradevar nu e dracul asa negru intrucat asa cum am supravietuit noi (si eu am facut religie dar sincer nu am ramas cu nimic de la acele ore) vor supravietui si ei, cu educatia de acasa. Dar ma nemultumeste faptul ca ma asteptam deja sa se mai fi 'modernizat' abordarea si 'guidelines' furnizate de management in modul de abordare, dar poate visez eu. Si din fericire pentru voi poate pentru ca, banuiesc, ati ales cumva invatatoarea, altfel cine stie peste ce ai fi dat. Si totusi, anotimpuri venite de la Dzeu? Tu ca parinte te chinui sa explici lucrurile logic si apoi confuzezi copilul cu alte info?:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu sunt de acord cu tine. Nu stiu cum explici unui copil ca anotimpurile apar pentru ca Pamantul se invarteste in jurul Soarelui, daca la scoala totul este rezolvat de Dzeu? Eu cred ca aceste subiecte trebuia discutate acasa. Pentru ca ele sunt faorte abstracte, iar ei iau la varsta asta totul ad litteram..

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo