Castelul Huniazilor si targul de la Sibiu

Acu niste saptamani, intr-o zi fara chef de munca, am facut o lista, incompleta, de locuri din tara pe care sa le vedem. Pe unele le stiu, pe altele nu le-am vazut niciodata. Unele merg doar de weekend, altele au nevoie de cateva zile.
In weekendul acesta am reusit sa bifam unul din ele: Castelul Huniazilor sau Corvinilor, fiind cunoscut sub ambele denumiri. Ca sa evitam eventuale confuzii, e vorba de castelul de la Hunedoara. Pentru ca e destul de departe de Bucuresti, am ales sa ne cazam in Sibiu, ocazie cu care am vazut si targul de Craciun si decoratiunile de sarbatori, plus muzeul Bruckental. 
Dar sa o luam pe rand.
Castelul Huniazilor este o aparitie cu adevarat spectaculoasa, foarte bine conservata si in curs de reamenajare/consolidare, cu turnuri de aparare, un pod maiestuos la intrare, sali si camere de toate dimensiunile, pivnita, curte interioara, scari si scarite. Pare usor labirintic, cu tot felul de pasaje si tuneluri, scari si turnuri care trec dintr-o parte in alta. Pentru amatori, chiar la intrare a fost amenajata "camera de tortura" , cu niste papusi expresive si masinarii a caror utilizare preferam sa nu o studiem prea in detaliu. Sa zicem doar ca Andreea a vrut repede afara si a tot pomenit o vreme de gaura din burta doamnei legata de scaun...
In rest, castelul este interesant de vizitat, cu prezentari succinte ale camerelor si detalii din istorie.
Din pacate, orasul Hunedoara nu este o destinatie turistica in sine, ba dimpotriva, asa ca orice vizita la castel ar trebui lipita de un traseu mai lung in zona. 




Dupa cum spuneam, noi am lipit-o de Sibiu. Ne place mult centrul orasului, stradutele inguste, casele vechi, Piata Mare, turnurile, muzeele lui. Ne plac si luminile de Craciun si casutele cu vin fiert si alte bunataturi de sezon. Ne ne plac insa produsele kitschioase care par sa nu lipseasca niciodata de la targurile de Craciun locale, plusurile de taraba, carnatii si dulciurile cu aspect dubios. Nu inteleg de ce nu pot veni la targ niste creatori populari autentici, niste bucatari care sa ne omoare cu mirosul mancarii, niste mici ateliere de handmade cu globuri si alte nebunii de sarbatori...Am vazut cateva, dar nu prea multe..Poate se inmultesc anii urmatori. 



Intr-una din seri am fost la Bruckenthal, un muzeu pe care l-am ratat pana acum. Cladirea in sine este o bijuterie, salile spectaculoase, colectiile bogate. Fiind cu Andreea, nu am reusit sa vizitam chiar tot, pentru ca la un moment dat s-a cam saturat de portrete (adevarul este ca partea vazuta de noi, colectia de arta europeana, era alcatuita in proportie de 90% din portrete..). La un moment dat am ajuns la un peisaj olandez si dansa si-a scos caietul si creioanele sa il copieze asa ca am stat o vreme in fata lui:d 
La intoarcere, am luat-o spre Brasov si pe traseul asta, daca e timp, merita o pauza la cetatea Fagaras,  plus la movilele de la Sona, la vreo 5 km de oras. Noi am lasat asta pe alta vizita. 
In cautarea unui covrig de pranz, am vazut si targul de la Brasov, de unde am luat pana la urma si niste tort de curmale delicios. Din fuga, am zarit cateva caciuli simpatice si globuri colorate, dar si niste cutii de bijuterii pictate cu mult bun gust. Daca sunteti in zona, bagati un ochi. Cred ca merita. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo