Ce poti face intr-o sambata geroasa

Un proiect stiintific evident :D.
I-am propus ideea Andreei si a ales repede o tema. Universul. Dupa care si-a dat seama ca nu intelege ce vreau de la ea de fapt:)).
Fiind prima activitate de acest gen, am cautat niste modele pe net, ca sa vada cum fac astfel de proiecte copiii din alte tari si am stat apoi pe langa ea pana cand a prins ideea.
Planul de a face astfel de mici lucrari il aveam mai demult, inspirata de felul in care se face invatamant prin alte meleaguri.
Am asteptat insa sa fie destul de mare ca sa aiba deja o parte din cunostiinte, sa stie sa caute si sa poata citi. Mi se pare mai usor sa facem astfel de lucruri acum pentru ca eu doar indrum, iar ea face cea mai mare parte din munca. Dar sa explic mai clar.
Scopul nu este neaparat sa invete lucruri multe noi, ci sa invete sa caute raspunsuri si sa le structureze pe hartie.
Tema a ales-o ea. Eu am gandit intrebarile. Ea a cautat raspunsurile si le-a scris, apoi a completat eventual cu un desen.
I-am explicat ca poate cauta raspusurile in enciclopediile ei si pe internet.
Primul pas a fost sa aleaga in ce enciclopedii apar informatii despre univers si sa le puna deoparte. Apoi a decis ca nu o sa faca proiectul pe un carton, ci sub forma de carte. A capsat niste foi si a trecut pe coperta numele ei si al "cartii".
Apoi a luat fiecare intrebare a mea la puricat si a cautat raspunsul, acolo unde nu il stia deja. Eu am stat langa ea, prin bucatarie, intervenind doar atunci cand era cazul, de exemplu cand cauta pe internet si ii sugeram sa intre pe pagina de wikipedia nu direct pe poze...
Intrebarile mele au fost :
1 ce culoare are universul
2. din ce e format
3. ce e o nebuloasa
4. ce e o eclipsa
5. cum se cheama galaxia noastra
6. ce planete sunt in sistemul solar
7. cum se cheama cel mai mare satelit al lui Jupiter
8. (asta a adaugat-o ea) Exista si alte planete locuite?
Rezultatul este o carticica cu text si desene.
 

Pentru ca i-a placut foarte mult sa faca asta, am decis sa repetam, cu alte teme:) 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo