Doua experimente, cu succes variabil

Saptamana trecuta am inceput cu Andreea doua experimente, in paralel cu continuarea ”editarii” de enciclopedii pe care vrea sa le vanda...O sa povestesc alta data rezultatul acelui proiect:D
Dar sa revin la experimente.

Primul a avut ca tema : in ce conditii apare mucegaiul mai repede?
Ipoteza ei a fost ca la umezeala, lucru care s-a dovedit adevarat. Cel putin in conditiile create de noi. Ideea a fost simpla. Am luat 4 felii de paine si am pus una intr-o cutie in frigider, una pe o farfurie la lumina, una intr-o punga de plastic sigilata, umezita, si una intr-un castron acoperit cu folie de aluminiu, sa fie intuneric. 
Dupa 7 zile, doar in punga cu umezeala au aparut ceva semne de mucegai. La rece, in frigider, nimic. La intuneric, nimic, la lumina, nimic. Eu presupun ca de vina a fost si painea, plina de ce stiu eu ce bazaconii si conservanti....
Dar una peste alta a fost amuzant, sa studiem in fiecare zi feliile de paine si sa notam pe fisa daca s-a intamplat ceva sau nu.

Al doilea exercitiu, mult mai spectaculos, a plecat de la intrebarea: ce efect are un acid asupra calciului. Ipoteza Andreea a fost ca il topeste. 
Asa ca am pus un ou, de gaina, normal, intr-un pahar cu otet. Si am observat efectul in fiecare zi, schimband tot cam zilnic otetul. Incet, coaja oului a inceput sa se inmoaie, calciul s-a ”topit” si s-a ridicat ca o spuma alba deasupra. 
In ziua 4, am putut racai coaja cu unghia si s-a desprins de tot. Era ca o foita subtire. La final, oul a ramas acoperit doar cu o membrana semi-transparenta, destul de elastica, in care se ascundea galbenusul si albusul. A fost o ocazie foarte buna pentru matza sa vada cam cum stau bebelusii in burta mamei, protejati de placenta


Ce cauta copii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...