Lecturi de seara la 6.5 ani

Nu imi aduc aminte cand am inceput sa ii citesc seara Andreei, era mica mica, si planul meu era sa nu ratez nicio seara, macar o pagina. Intre timp am mai ratat niste zile, cand pica de somn, cand era prea tarziu, cand eram plecati si nu aveam carti la noi.. In mare, am reusit totusi sa ma tin de plan.
Am trecut de la carticele cartonate cu poze mari si randuri putine, la povesti Disney, povesti cu caini, cu pisici, cu dinozauri, multi dinozauri,..enciclopedii, atlase, carti cu poze tot mai mici si randuri tot mai dese. Am ajuns la cititul in tandem, ea un rand, eu o pagina, ea o pagina, eu restul capitolului...
Si intr-o zi, intr-o seara de ianuarie, m-am oprit si am lasat-o doar pe ea. Am cautat carti cu povesti incitante, care sa o fure, destul de mici ca sa poate fi urmarite de ea si sa nu o sperie grosimea, destul de mari ca sa inteleaga ca o carte nu trebuie terminata intr-o zi, ci poate fi reluata, reintalnita, continuata. 
Intamplator, in plimbarea noastra pe la Sibiu, am gasit o carticita din seria Portalul Magic. Ce nebunie, ce curiozitate, ce nerabdare sa o citeasca, sa afle ce se intampla, ce fac cei doi copii, unde se mai duc in calatoriile lor, ce personaje mai intalnesc...Am cumparat intre timp 11 din cele 12 carti din colectie, pentru ca nu am gasit in pacate prima carticica, tocmai cea cu dinozaurii:d.
Si asa matza a ajuns sa-si citeasca singura, in gand, povestile. Uneori ma roaga sa imi aduc si eu o carte sa citesc langa ea. Alteori sta singura. Uneori citeste 3 pagini, alteori un capitol, dar sunt si seri cand e prea obosita sa mai lege propozitiile. O rog sa imi povesteasca ce s-a mai intamplat, ce a inteles, ce i-a placut, ce nu, cu cine tine, cine a gresit..discutii lungi si frumoase pe marginea intamplarilor din carti.
In curand va termina cartile din Portal si sunt in cautare unor noi lecturi. Nici mici, nici mari, nu cu printese si zane, ci cu alte personaje, situatiei inedite, imaginatie...
Am cumparat Narnia, dar mi se pare inca prea complicata. O tin pentru mai incolo. 
Mai am  Miraculoasa călătorie a lui Edward Tulane si Jack si piersica uriasa, ambele foarte frumoase si cu siguranta pe gustul ei, dar destul de stufoase, chiar daca au litere maricele...
O sa vedem dupa Portal pe care o incepe si ce mai gasim...
Voi ce carti mai cititi pe la 6-7 ani? 

Ce cauta copii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...