Despre Venetia si alte italienisme

Saptamana doi de clasa 1 s-a intamplat la noi in Venetia. Si un pic de Bologna. Luasem bilete la Ryanair de pe la inceputul verii si calculasem ca daca incep scoala pe 15 inseamna ca asta e practic prima saptamana mai serioasa deci no problem. Doar ca scoala a inceput pe 12 si pe 14 deja aveau teme...So, teoria mea ca scoala incepe lejer si cu un pic de adaptare s-a dus naibii.
Anyway, luni pe 19 am plecat la Bologna. I-am explicat doamnei ca lipseste dar isi va face temele si asta e...
Ne-au placut tare mult ambele orase, foarte diferite intre ele, ca atmosfera si stil. Venetia e veche, romantica, istorica, turistica pana in maduva oaselor, dar deja in septembrie numarul de turisti era suportabil si nu ne-am simtit claustrofobi. Are stradute minuscule, cat doua brate intinse, canale si cladiri pe alocuri somptuoase, pe alocuri in ruina. Are paste si pizza, si inghetata si Aperol Spritz. Dupa ce am batut o zi jumatate Venetia, am facut o plimbare cu vaporasul pe pe insulele de langa, Burano, Murano si Torcello. Dintre toate, Burano e cea mai simpatica, cu cladirile ei colorate ca un joc de Lego. Murano insa i-a placut Andreei pentru ca e plin de ateliere de sticlarie si a putut vedea cu ochii ei cum se transforma bila de sticla topita in iepuri si elefanti si vaze.





Bologna ne-a surprins pentru ca nu aveam asteptari mari de la ea. Gandisem orasul doar ca popas de o noapte inainte de zborul spre casa asa ca ne-am bucurat sa descoperim un loc viu, vesel, cu cladiri vechi, frumoase, dar plin de tineri, cu piete agitate si stradute ce se umplu seara de studenti. Un cuvant greu de spus l-a avut si La Prosciutteria, unde am savurat un platou de salami si branzaturi delicioase...inmuiate cu un pahar de vin:)
Deci a fost frumos, foarte frumos:)

Back to school..
Am inceput anul cu o lista de manuale si caiete si culegeri si gazeta matematica si concursuri si si si.. Totul graviteaza in jurul matematicii, ceea ce e dragut si util, cu conditia de a nu deveni prea mult si deci de neinghitit...Caci pasul de la suficient la saturatie e usor de facut. 

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...