Harry Potter nu merge la scoala romaneasca

O data la cateva luni Andreea dezvolta o obsesie, o pasiune maxima pentru ceva anume, ca e un anumit plus, un joc, o carte, o activitate. Am trecut prin confectionat enciclopedii si agende, un anumit desen animat reluat de zeci de ori, ore in sir de lego, discutii interminabile despre Kung Fu Panda si apoi Ninjago..etc..
Ultima pasiune este Harry Potter, "cauzata" evident de tabara in care a fost in noiembrie si de vizionarea de cel putin 3 ori a primului film, de 2 ori a filmului cu nr 2 si o data a celui cu nr.3. Mai departe nu am ajuns. 
Intr-o zi, pe cand ne plimbam prin Carturesti, am gasit si cartile, primele doua volume. Asa ca acum s-a apucat sa si citeasca din Harry Potter. Estimez ca va dura pana pe la anul, caci cartea e stufoasa si nu citeste decat cateva pagini pe zi, dar ma bucur ca e o lectura care ii place si imi povesteste entuziasmata tot felul de scene. 
Vineri a fost la o colega, la o petrecere in pijama. Topaiala, hahaiala, distractie pana cand la un moment dat Andreea le-a zis sa se uite la Harry Potter 2, ca e mai amuzant decat HP1 si ca oricum le povesteste ea ce se intampla. Ceea ce a si facut timp de 2 ore. A povestit la toata gasca de 8 actiunea din film. Eu cred ca faceam o criza de nervi, dar se pare ca prietenele ei au fost mai intelegatoare. 
Acum ma bate la cap sa repetam experienta si la noi acasa, sa facem si noi noapte alba si dans, dar trebuie sa ma mai gandesc la partea logistica, neavand o canapea asa mare ca mamica de vineri. 


Nebunia Harry Potter duce la foarte dese discutii intre mine si Andreea despre personaje si magia imaginatiei, subiect care deviaza uneori spre materia de la scoala si inevitabile comparatii. Si mi-am dat seama ce prapastie uriasa este intre materia de acolo si oferta actuala de pe piata de carte, intre ce ar putea citi la scoala, ce ar putea discuta si ce se intampla de fapt. Pentru ca la scoala, din pacate, in continuare invata literele citind si scriind fraze de genul "Ana are mere", "Isis e mare", "Calul este al Maiei"...care au valoare doar privite strict ca exercitii de scriere. In rest zero.
De ce textele din manuale nu sunt preluate din sutele de carti pentru copii absolut geniale aparute in ultimii ani, de ce ne pierdem vremea cu aceleasi povesti din vremea noastra, depasite astazi si complet neatractive pentru copiii crescuti intr-o lume in care ei au acces la cu totul si cu totul alte informatii si resurse decat noi? De exemplu, o carte pe care Andreea a ascultat-o cu mare drag de cand era mica mica si ne tot punea sa citim din ea este 1,2,3,4 de Eugene Ionesco, o colectie de 4 povesti usor de citit si de urmarit, amuzante, incitante, pline de umor si caldura. De ce nu ar face la scoala exercitii de citit si scris din asa ceva? De ce "Ana are mere"? 

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...