Serbarea de Craciun numarul 6

Apropierea Craciunului inseamna, ca in fiecare an de pana acum, pregatiri intense pentru serbarea de la gradi/scoala. 
La gradi totul incepea cu vreo luna si ceva inainte si era gandit la superlativ. Era o serbare comuna, cu toate grupele, organizata intr-o sala mare la Palatul Copiilor. Repetitiile aveau loc in fiecare zi, iar evenimentul in sine dura niste ore bune, evident. La final, copiii erau obositi dar macar multumiti ca a aparut un Mos cu cadouri acolo, iar parintii se puteau lauda cu poza minunii pe scena, recitand sau incercand sa recite poezioara. Clar, nimeni nu se gandea daca picii aia de 3-5 ani chiar erau fericiti sa repete cantecele si poezii zilnic timp de o luna si ceva si nici daca in timpul asta nu se putea face altceva, mai mic, mai discret, mai cald. 

Eh, in fine, am ajuns la scoala. In clasa zero lumea a zis ca sunt inca mici si sigur o sa le placa sa cante pe scena (visul oricarui parinte se pare...:D) . La clasa intai istoria s-a repetat, doamna si o parte din parinti zicând ca e dragut sa faca ceva traditional de Craciun. Si traditional=serbare...Eu sunt de acord ca e simpatic sa stii macar cateva colinde, dar repetitiile astea prelungite, zi dupa zi, saptamani in sir..la astea pe bune daca le vad sensul. Fii-mea a decis ca s-a saturat de serbare si colinde cu mult inainte de eveniment si sincer, in harmalaia care a fost la serbarea-petrecere, nici nu am auzit de fapt ce zicea fiecare. Poate 3-4 colinde cantate de toti copiii din clasa erau o varianta mai putin stresanta si la fel de traditionala pentru toata lumea.
Din ce am auzit pe la parinti, se pare ca finally s-au saturat de serbarile astea pregatite cu mult timp inainte, de care se bucura in special mama, tata si bunicii. Sper ca la anul sa se inventeze o alta metoda de serbat Craciunul la scoala.
Daca e sa ma bucur cu adevarat de ceva la serbarile astea este ca am reusit mereu sa participam amandoi la ele, si cand era mica si cand e mai mare. Eu tin mult la prezenta noastra la evenimentele Andreei, de orice fel sunt ele, concursuri, spectacole, serbari, etc., vreau sa ne vada acolo pe amandoi, sa stie ca suntem acolo pentru ea si ca ne pasa:) 

Ce cauta copii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...