Sa mai si scriem

Fiimea vorbeste foarte mult. Like...a looot!. Vorbeste si cand are ceva de zis si cand nu are si cand vrea sa relateze ceva si cand pur si simplu vrea sa ne tina atenti la ea si ne abureste. Uneori e simpatica, uneori imi vine sa ii pun un plasture prietenos pe gura si sa taca un pic. Dar daca tace prea mult mi se pare ciudat si incep sa banuiesc ca e ceva in neregula..Deci o lasa sa vorbeasca estimand ca la un moment dat va intra intr-o faza mai tacuta. Sau nu.
Dar tinta nu este sa poti elibera niste cuvinte si propozitii insiruite, ci sa sa poti elabora un enunt, o poveste, o relatare, cu cap si coada, cu sens si cat mai atractiva. E, aici mai lucram. Ca uneori povestile au cap, dar se pierd in niste onomatopee si gesturi pe la mijloc, dansa presupunand ca toata lumea intelege ce ar vrea sa zica. Este clar pentru mine ca este o fiinta foarte gestuala si ca are mereu nevoie sa isi completeze vorbele cu gesturi. Nu poate povesti ceva fara sa scoata sunete si sa deseneze cu mainile ce spune sau ce ar vrea sa spuna. Totusi, am ajuns in punctul in care vreau sa inceapa sa se exprime mai complet in cuvinte si semnele sa vina doar ca o completare sau accentuare. 
In plus, incet incet o invat sa se exprime mai elaborat si in scris. Propozitiile pe care le face pentru scoala sunt inca foarte simple si de cele mai multe ori disparate. 
Asa ca b-am bucurat tare mult cand am gasit pe net o carte care exact asta isi propune. Sa invete copiii, prin joaca, sa creeze povesti si relatari cat mai clare, interesante si concise. Cartea propune 500 de idei de povestit, grupate pe teme: scoala, zile de nastere, vacante, intamplari din viata, social, stiinta, magie, etc. Sunt foarte variate si pot fi folosite in multe feluri, inclusiv la scoala. Andreea si-a facut pentru asta o agenda speciala, unde eu ii scriu enunturile si ea isi alege zilnic unul si face o poveste sau un desen. Sau ambele. Pana acum nu am insistat sa aiba o anumita lungime sau forma, dar incet voi cere sa scoata macar juma de pagina de agenda la fiecare tema. Din ce am vazut tendinta ei este de a raspunde schematic la intrebari, eventual cu liniute:d. SAu sa scrie 2-3 propozitii super simple, uneori fara subiect. O ghidez usor spre propozitii mai lungi si ordonarea mai atenta a gandurilor. 
Deocamdata este o joaca si un exercitiu pe care le face cu placere. 
Pun mai jos cateva pagini pentru a fi mai clar despre ce e vorba :)






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo