Despre daci si romani la Alba Iulia

Nu stiu cand a trecut luna martie si cumva m-am trezit in aproape aprilie. Si mai mult, am realizat subit ca juma de aprilie e vacanta! Hell yeeee! Asta pentru mine inseamna doar un lucru: nu ma mai trezesc dimineata si nu mai fac pachetel. E arhi suficient ca sa fie aproape concediu si pentru mine:))
Simultan cu aceste realizari fericite am mai avut una: ca nu avem nimic pregatit pentru vacanta asta. Nicio excursie, nicio plimbare, nicio activitate. Hell nooo! Am studiat rapid problema si mi-am amimtit ca imi povestise cineva mai demult de un ceva festival la Alba Iulia, oras pe care nu l-am vazut niciodata. 
Asa ca am decis sa impuscam doi iepuri: vedem Alba Iulia si festivalul. 
Acesta: APVLVM ROMAN FESTIVAL, 28 April - 1 May 2017, Alba Iulia.
Mai multe detalii despre el si program gasiti aici 
In prezentarea lui se spune cam asa: Actualul oraș Alba Iulia se ridică peste ruinele anticului Apulum, cel mai mare oraș roman din provincia Dacia și totodată centrul politic, economic, militar și cultural al acesteia. Festivalul se desfășoară anual în preajma zilei de 1 mai și adună peste 200 de reenactori – soldați și civili romani, războinici daci, gladiatori, meșteșugari sau dansatoare. Pe parcursul a două zile, vizitatorii vor putea trăi realitățile unei lumi demult apuse, una cu demonstrații militare romane, cu războaie între daci și romani, cu lupte de gladiatori organizate în cinstea lor, cu ateliere de lucru, cu jocuri și târguri de sclavi.
Din ce am inteles, iese o chestie faina, cel putin pentru copii. E ca o lectie de istorie foarte vizuala. 


Ce cauta copii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...