Alba Iulia in festival si Salina Turda invadata

În ultimii ani am tot auzit prin diverse locuri de Alba Iulia si ce frumos ar fi acolo asa ca am tot planuit sa ne facem si noi drum incolo cumva. Nu se lipise pana acu, fiind destul de departe pentru un drum de weekend doar pentru Alba, dar anul asta am auzit de un festival organizat acolo si am zis sa ne bagam si noi. Si uite asa am ajuns la Alba Iulia in weekend, cu plan sa vedem festival si sa ne aruncam cumva si pana la Turda sa vedem salina.
Festivalul Roman Apulum are loc in fiecare an, in jur de 1 mai si este de fapt o lectie de istorie sub forma unor piese de teatru. Ideea principala este punerea in scena a luptei dintre daci si Legiunea 13 Gemina pentru cucerirea castrului Apulum. La eveniment participa si o trupa de actori din Italia, care sunt ”romanii”, in timp ce dacii sunt de-ai nostri. Pe langa scenele de lupta, mai sunt organizate si confruntari intre gladiatori, precum si o zona de tabara unde sunt prezentate obiecte din perioada romana si daca.
(sursa:pagina facebook festival)









Ca o observatie, italienii au venit foarte pregatiti si dornici sa povesteasca lucruri, prezentand cu mare placere istoria monedelor, a armelor si a unor obiceiuri vechi, in timp ce parca la corturile dacilor lucrurile se miscau un pic mai haotic...Dar poate am prins noi un moment aiurea.
Cetata Alba Carolina este foarte frumoasa, proaspat renovata si merita o plimbare pe acolo. Dar restul orasului este uratel si nu ne-a atras cu nimic. 
La partea de cazare, am ales pensiunea Apulum, la vreo 10 minute de cetate, si a fost super ok.

In privinta salinei Turda, ce sa zic...frumoasa salina, varza organizarea. Locul este amenajat, luminos si destul de ofertant ca petrecere a timpului (adica ai barcute pe lac, roata mare, spatii de jucat diverse, de luat masa...), dar cozile care se fac la scari si la lift intrec orice imaginatie. Nu stiu cum e in timpul saptamanii, dar sigur sigur in weekend trebuie evitat. 

Ce cauta copiii de 3 ani la ateliere pentru +6?

Am descoperit in weekend un loc foarte misto, de care stiam, dar nu prea multe, si unde am de gand sa revin. E vorba de Muzeul COlectiilor ...