Concluzii mamicesti despre Germania

De fapt despre Bavaria, ca poate in alte zone e altfel:

- de la 1 an si un pic copiii au liber la carnati. Simpli sau in chifla. Cu sau fara cartofi.
- de la 2 ani, au liber si la inghetata, mica, mare, de fructe sau vanilie...inghetata sa fie
- copiii care nu se tin pe picioare pot sta binemersi pe jos, pe trotuar, prin magazine, pe la terase
- copiii de 3, 4, 5 ani care nu vor sa umble toata ziua cu mamele prin oras, la cumparaturi, vizite, cafele, etc. beneficiaza de plimbari comode in carucior. Daca nu sunt suficient de linistiti, primesc o suzeta. Singura cerinta este sa studieze in tacere arhitectura minunata a oraselor bavareze si sa nu intervina in discutiile celorlati. Si sa doarma.
- la temperaturi sub 18 grade, copiii nebipezi, ocupanti de carucior, primesc ciorapi. Nu si ghete.

Nu vreau sa par carcotasa. Poate ca nici nu erau nemti. Poate erau turisti care vorbeau germana:d.
Poate am nimerit noi aiurea.
Dar, mie mi s-a parut ca pentru nemti copiii sunt niste accesorii care nu trebuie sa deranjeze. Fie ca plimba ditamai copilul de 4 ani in carucior, eventual si cu o suzeta in gura, fie ca il ignora pe piciul in patru labe pana isi termina cafeaua, neamtul nu mi s-a parut un parinte prea amuzant.
Relaxat, da. Dar nu amuzant.
Am comparat situatia cu ce am vazut in alte tari sau la turistii straini din Grecia. Britanicii, olandezii, italienii...mi s-au parut relaxati, calmi, zambitori, extrem de toleranti cu cei mici, se jucau cu ei, se amuzau, ii plimbau dupa ei peste tot, dar ii implicau in ceea ce vedeau.
Nu am vazut aceeasi disponibilitate la nemti.
Dar, repet, poate a fost o perceptie gresita...

Comentarii

  1. Triste imagini ti-au ramas intiparite in minte referitor la copiii din zona...si e chiar trist pentru ei daca asa inteleg parintii ca e normal sa se comporte fata de copii.
    Seful meu e german, s-a mutat cu sotia si cei 4 copii in Romania cand a fost numit manager aici, iar parintii mi se par tare iubitori si atenti cu picii, mama nu mai lucreaza, se ocupa de ei alaturi de o bona, nu i-am vazut plangand prin carucior+suzeta cand veneau in vizita la birou, ba erau si purtati cei mai mici(Manduca).
    Acum si la noi se mai dau si sarmale/mici/ bauturi acidulate bebelusilor si sub un an, dar nu e o regula, ca eu una nici nu ma gandesc sa-i dau copilului, sigur nici tu nu-i dai Andreei, dar turistilor din afara probabil le sar in ochi cazurile negative de pe la terasele noastre.
    Si sa stii ca si al meu Costin mai are obiceiul sa se opreasca din mers (sustinut de manute) in fundulet fix in mijlocul trotuarului/ terasei/ locului de joaca daca vede vreo roata ce considera el ca merita invartita, ceva ce-i atrage atentia...imi atrag uneori priviri critice sau vad cate o mamica privindu-l cu mila, compatimitor, de parca ar fi un copil abandonat, chiar daca se opreste pentru doua minute si eu sunt in spatele lui, gata sa-mi reiau cursa cand intinde o manute semn ca vrea sa se ridice.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Cristina: probabil depinde si de parinti, de felul lor de a fi, de cum au fost crescuti. Sunt sigura ca nu toti parintii din Germania sunt asa. Stii ca remarci mai repede lucrurile care te deranjeaza decat cele normale:). Pe mine nu aia mici, care patrulau peste tot m-au socat...ca si fi-mea era la fel (desi puteau din cand in cand sa-i mai ridice de pe jos...). Ci aia mari, de 4-5 ani, care zaceau in carucioare, cu niste priviri pierdute...Mi-era mila de ei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa stau lucrurile si prin Norvegia - copii mari in carucioare, zacand acolo in timp ce parintii stau la o cafea la terasa uitand ca au un copil cu ei; copii mai mici de 2 ani cu ditamai inghetata in mana (in timp ce stau in carucior - in alta ordine de idei eu ma "bat" cu cei de la gradinita sa nu ii mai dea lui Tudor inghetata); copii stand si mancand bøler-e (sunt cozonacii nostri sub forma de chifla) sau paine goala; copii care incearca sa atraga atentia parintilor prezenti dar absenti.
    Aparent asta e stilul in tarile astea "civilizate".

    RăspundețiȘtergere
  4. @Sarmiza:cred ca e o treaba mai ales prin tarile mai "germanice". In Italia, Grecia, Spania parca nu am vazut asa...Nici la Londra nu mi s-au parut parintii asa absenti, erau chiar funny.
    Andreea a lins o singura data o inghetata a mea (greseala mea ca am luat-o cu ea de fata, dar caldura mare si pofta si mai si:d). Acolo insa era regula. Daca e soare, copiii mananaca inghetata
    In alta ordine de idei, cum e la voi? Ok? Ne-am gandit la voi cu nebunia de la Oslo:(

    RăspundețiȘtergere
  5. E ok. Noi ne coceam in Bucuresti cand nebunul norvegian a decis sa omoare norvegieni pentru ca uraste imigrantii.
    Nici nu ai zice ca s-a intamplat ceva. E totul pe fagasul normal.

    RăspundețiȘtergere
  6. Roxana, sa stii ca suspectez ca la noi la hotel era plin de rusi si greci :D, de aia eu nu am o parere buna despre parintii intalniti in Grecia. But then again, de cand sunt mama (si deci imi sar in ochi lucrurile astea) nu am mai fost in Germania :D.

    Stii ca imi place de tine cat esti de toleranta. Si chiar ma gandeam la tine cand am scris atunci postarea despre parintii din Grecia, aveam impresia ca o sa te supar cumva :D. Dar acum, vazand ca si tu observi alti parinti, ma simt mai usurata. Am fost acuzata de intoleranta in ultima vreme si nu imi mai dau seama unde e granita :D.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Raluca: sunt constienta ca nu putem fii toti la fel, ca nu toti parintii isi cresc copiii la fel si ca exista in plus niste diferente culturale. De aceea incerc sa nu judec prea radical lucrurile pe care nu le inteleg sau pe care eu nu le-as face. Dar cand sunt lucruri care mie mi se par ca tin de siguranta si binele celui mic, incep sa carcotesc.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum alegi un carucior fara sa te enervezi?

Vacanta in Grecia. Episodul 2: Salonic si Thassos

Pestera Devetashka si Veliko Tarnovo