Patru pasi pentru un concediu reusit

Cred ca este destul de evident pentru cei care vin pe aici ca una dintre activitatile noastre preferate este sa calatorim. Incercam sa facem asta cat mai des, cat mai variat, dar fara sa sarim cu cheltuielile la cote care nu ne tin. Ca sa reusim ambele lucruri cat mai bine, este absolut necesar sa ne organizam din timp.
Partea asta cu organizarea este considerata ingrozitoare pentru unii, dar mie imi place. Asa ca la noi in casa, eu ma ocup de ales destinatii, avion, cazare, evaluat trasee posibile in zona, calculat perioada...
Evident, destinatia si durata concediului difera in functie de varsta Andreei.
Intre 1 si 5 ani am ales ca destinatie de concediu de vara Bulgaria (doar la 1 an) si Grecia (Sithonia si  Zakynthos ), iar drumurile le-am facut cu masina.
De la 6 ani incolo ne-am incumetat spre destinatii mai indepartate si mai putin stationare, asa ca am mers in Provence, Normandia si cu iahtul prin insulele grecesti. Aici am ales ori varianta cu avionul, ori cu masina/barca:D.
Dar, indiferent de destinatie, exista cateva lucruri care ajuta la mentinerea unui buget decent:

1. (si cel mai important pas zic eu) - planificarea din timp.
Adica, cu vreo 5-6 luni inainte. Asta nu e mereu usor, dar nici imposibil. Asa ca undeva prin noiembrie, incepem sa ne gandim, teoretic, unde ne-ar placea sa mergem vara urmatoare.

Daca ati reusit 1, atunci punctul 2 este deja mai usor. Biletele de avion
Noi calatorim dintotdeauna doar cu low-cost si nu am depasit niciodata bugetul de 250 de euro pentru noi trei. Nu imi pasa nici de scaunele mici, nici de lipsa mancarii, nici de faptul ca ai restrictii la bagaje. Ne organizam in asa fel incat sa ne incapa toate hainele in 3 trolere mici, pe care le luam ca bagaj de mana. Exceptie a fost vacanta la schi, unde am luat un bagaj de cala.
Pentru noi cele mai ieftine variante au fost mereu la Ryanair sau Blue Air, dar presupun ca sunt si cazuri in care Wizz Air e o varianta ok.

3. Cazarea
Aici am mereu doua varianta: airbnb si booking. In ultimii ani am optat mai ales pentru airbnb, dar sunt cazuri in care este mai avantajos sa iei un hotel cu mic dejun pe booking. Ce ne place la airbnb este ca mi se pare mult mai personal si mai autentic decat sa stai la hotel si, de foarte multe ori, preturile au fost mult mai bune decat ce gaseam la hotel. Practic am reusit sa luam apartamente foarte faine, fix in centrul orasului, pe plaja sau langa partie, la preturi mult sub hotelurile din aceeasi zona. Dezavantajul sa zicem este ca nu ai mic dejun, dar noi rezolvam rapid asta cu niste cereale cu iaurt si o cafea facuta in casa. Ca buget, setez o limita de 60-70 euro/noapte intotdeauna si reusesc de cele mai multe ori sa gasesc lucruri faine sub pragul asta. Dar, din nou, conteaza planificarea. Pentru ca, atunci cand cauti cazare in decembrie-februarie pentru iunie-iulie sunt mult mai multe variante bune decat daca vrei sa gasesti acelasi lucru in mai...Ca regula, caut cazari care sa permita anularea fara penalizare cu o saptamana inainte de sejur :D
Dezavantajul la airbnb este ca ei trag banii de pe card atunci cand faci rezervarea, pe cand la booking nu se intampla asa de cele mai multe ori.

4. Rent-a-car
Dupa ce am rezolvat si cazarea, undeva prin februarie maxim, nu mai avem nimic de rezolvat o vreme, decat sa strangem bani:D.. Undeva in mai rezervam si masina, daca avem nevoie de ea, si cu asta am terminat partea de organizare si fingers crossed sa nu intervina ceva fix inainte de concediu:))

Cam aceeasi pasi ii fac si cand plecam doar 3-4 zile pe undeva, in weekend, cum a fost excursia la Londra. Adica incerc mereu sa am o marja de minim 3-4 luni intre rezervari si plecarea in alta tara. Din punctul asta de vedere nu suntem deloc spontani, nu ne decidem niciodata azi ca peste o saptamana plecam in Italia:))
Din ce am vazut, spontaneitatea asta merge perfect la unii, dar teribil de prost la altii:)).
Mie imi place cu organizare. Pentru ca la mine calatoriile, vacantele, excursiile sunt niste momente de relaxare, dar si de explorare, de incercare, de testare si imi place sa le fac sa iasa frumos. Evident, pastrand o doza mare de neprevazut:d.

Lucrurile stau mult mai simplu la plecarile din weekenduri in tara, la munte, pe munte sau la mare. Atunci studiem vremea undeva pe luni si decidem daca plecam sau nu vineri. Apoi vad daca avem si cazare, pe la vreo cabana sau pensiune. Sau decidem sa luam cortul:). In orice caz, decizia finala o luam cam pe joi seara, dupa ce ne asiguram ca vremea e cat de cat ok si nu ne apuca vreo furtuna pe munte:)

Si uite si cateva idei de vacante pe langa noi

Idee de weekend: caiac sau stand-up paddling la Snagov

Ieri am chiulit de la munca. Pentru ca Sf. Maria si deci nu prea multe de facut. Si ne-am gandit noi ce sa facem ce sa facem, ca nu puteam p...