Vacanta la schi in Schladming-Dachstein, Austria

Intr-o zi, curand sper, o sa imi iau inima in piept sa povestesc cum am trecut noi prin noiembrie, decembrie si chiar si ianuarie, cu multe emotii, nervi, frustrari, kilograme pierdute si nopti nedormite.
Dar deocamdata o sa sar peste lunile astea si o sa ma bucur de acest inceput mai linistit de februarie. Si de abia terminata vacanta la schi:).

De cand avea Andreea vreo 6 ani ne-am facut obiceiul ca vacanta din februarie sa o petrecem la schi, in alte destinatii decat Sinaia sau Azuga, pe care le bifam in weekenduri. Anul acesta am decis sa revenim in Austria si sa mai economisim oarecum din bani, facand drumul cu masina si carand schiurile proprii.
Si asa am ajuns in zona Schladming-Dachstein, undeva la sud de Salzburg, la vreo 17 ore de Bucuresti.
De ce am ales Austria si nu Valea Prahovei...aici

Drumul l-am impartit in doua zile, cu o prima oprire pe langa Budapesta, in zona Budaors, pe care o recomand ca varianta de tranzit, fiind chiar langa autostrada.
A doua zi am mers intins prin Ungaria si apoi Austria, practic doar pe autostrada.
Schladming este o zona de schi intinsa pe vreo patru munti, domeniile schiabile fiind conectate intre ele prin telescaune si partii, asa ca poti bifa doua zone diferite in aceeasi zi. Partiile sunt in majoritate rosii si albastre, negre fiind foarte putine fata de alte zone vazute de noi. Dar exista totusi.
Schladming este orasul principal din vale, destul de dragut, cu zona centrala pietonala si cu ceva restaurante. Nu as zice totusi ca exceleaza la capitolul sarm si traditii austriece, dar pe noi ne-a interesat mai mult sa fie partiile ok, sa avem parcare langa gondola si sa avem unde manca seara ceva bun. Si la capitolul asta locul a fost ok.
In afara de Schladming, toata valea este plina de mici sate cocotate pe dealuri, de unde se poate ajunge relativ usor la diferite partii si gondole.
In plus, la vreo jumatate de ora de Schladming se afla Ghetarul Dachstein, pe care urci in 10 minute cu telefericul. Noi ne-am dus acolo intr-o zi cu soare, cu planul de a vedea un pic zona si apoi sa ne mutam inapoi pe partiile din Schladming, dar am ajuns sa schiem doua zile full pe cele 3-4 partii de pe ghetar. Surpriza a fost ca, dincolo de peisajul absolut superb si podul suspendat pe care l-am gasit sus, partiile sunt mult mai libere decat cele din vale, cu zapada buna si deloc gheata. Din ce am aflat, pe ghetar se schiaza pana tarziu, spre vara, asa ca este o varianta simpatica si pentru vacanta de primavara.
Ce nu am nimerit noi prea bine a fost cazarea, la o pensiune aflata cam in camp si de unde trebuia sa luam masina ca sa mergem la cina sau gondola. So...nu o recomand.
In rest, Schladming este o varianta buna de mers la schi, parca mai putin aglomerata decat alte statiuni din Austria, cu multe variante de partii si cu o pizza geniala la restaurantul Papa Joe's:)
Domeniul schiabil Planai, cu acces direct din Schladming

Pe ghetar

Podul suspendat de pe ghetarul Dachstein
 Munti cat vezi cu ochii
 Scarile spre nicaieri, tot pe ghetar:)

Sala tronului, pe ghetar
 Una din partiile de pe Dachstein