Cu cortul la Tuzla, dar mai bine nu...

Atunci cand calatoresti, mai aproape sau mai departe de casa, cand esti dispus sa iesi din zona de confort si sa incerci destinatii si locuri noi, iti asumi si riscul de a nu nimeri mereu chiar ce trebuie.
Uneori e vorba de vreme, alteori de cazare, de vecinii de cort, de mancare, de destinatie in sine...Odata ajuns in situatia asta ai doua variante: iti iei catrafusele nervos si pleci sau ramai acolo si "make the most of it". De fapt, mai e si varianta trei, pe care am aplicat-o acu vreo 3 ani cand am fost cu barca in Grecia si apoi trebuia sa mai petrecem vreo 5 zile in Peloponez, unde insa se anunta ploaie: anulezi rezervarile si iti muti vacanta in alta parte.
Anyway, cam asa am patit noi weekendul trecut la Tuzla.
Plaja din Tuzla era unul dintre locurile mele preferate de pe litoralul romanesc, alaturi de Vadu si Gura Portitei. Si ...atat. Cand am descoperit-o acum vreo 4 ani cred era o fasie de nisip pustie, la care ajungeai pe un drum de pamant la vreo 3 km de sat. Langa poteca pe care coborai statea un nene cu o lada frigorifica de unde puteai lua apa si bere. Si cam atat. Pe plaja erau vreo 20 de oameni, apa era turcoaz si era liniste.
Incet am vazut cum plaja devine tot mai populara, tot mai pozata pe facebook si tot mai putin ce stiam eu.
E un proces normal pana la urma. Oamenii descopera un loc misto si se duc acolo.
Dar ce nu pricep eu la romani este nevoia de a construi ceva pe fiecare petic de nisip liber. O carciuma, o terasa, apoi inca una, 10 umbrelute, 20 de umbrelute...
Plaja de la Tuzla e in continuare frumoasa, apa e tot turcoaz, dar a devenit aglomerata si inghesuita. Cel putin in weekend.
Dar nu asta ne-a deranjat in excursia noastra acolo.
Aveam bilete la un festival de muzica (Living Rock). Erau niste trupe acolo care ne plac, dar una peste alta nu am prins niciuna din ele in seara in care am fost noi acolo:)). Prima supriza a fost ca festivalul era de noapte, adica incepea la 8 seara si se termina la 4 dimineata. Chestie pe care au anuntat-o mult dupa ce s-au vandut biletele. AM depasit si asta, si faptul ca una din trupele la care voiam sa mergem s-a mutat de pe o zi pe alta si nu am mai prins-o...
Am zis hai sa mergem totusi. E plaja, vreme buna, muzica ok .
La fata locului insa, surpriza. Locul de pus cortul era practic intre doua scene:)). Caci in afara de festivalul la care aveam noi bilete, mai aparusera niste baieti cu niste boxe scoase din masina si am facut ceva rave party toata noaptea.
Bine, fie, avem dopuri de urechi:)).
Dar.
Toata zona de iarba, unde erau corturile si masinile, era o mare toaleta publica. Hartii, hartiute si rahatei..Cu greu am gasit o poiana cat de cat ok, doar ca poteca spre plaja era pericol public din cauza gramajoarelor lasate de unii si altii...
Desi la festival erau toalete ecologice, chiar curate, oamenii tot in tufis se duceau. Ca e mai comod langa cort.
Una peste alta  nu a fost ce ne-am fi dorit. Ca de dormit nu am dormit aproape deloc. Muzica dorita nu prea am auzit-o decat partial, ca in rest auzeam bumti bumti de la baietii cu boxele, iar imaginea servetelelor maronii mi-a ramas pe creier...
So, no more Tuzla for me.
Raman momentan cu Vadu. Unde lumea tot in tufis face una alta, dar macar e zona mai extinsa. Si plaja e inca foarte curata, libera si cu miros de mare, nu de gramajoare maro.
Evident, la Tuzla puteti merge pentru o zi la plaja. Mai ales in timpul saptamanii cred ca e chiar misto acolo...
Din pacate, avem un litoral foarte frumos, plaje mari, cu nisip, apa linistita...Dar cumva am transformat aproape tot intr-un balci lipsit de gust, aglomerat, urat si murdar.