Despre Porto, pentru doi mari si unu mic

A trecut o saptamana de la concediu si am reusit in sfarsit sa ma adun si sa scriu si continuarea povestii, de fapt prologul, despre Porto.
Am spus deja ca noi am facut calatoria cu TAP, companie pe care nu o recomand dupa experienta deselor intarzieri cu ei, dar ca bani si comoditate a fost totusi cea mai ok varianta de data aceasta. In plus, atunci cand rezervi biletul, ai posibilitatea de a opta pentru varianta cu stopover in Lisabona sau Porto, adica sa petreci 1-3 nopti in unul din cele doua orase, apoi continui drumul spre destinatia finala. Pentru ca am vazut in trecut Lisabona, dar nu si Porto, ni s-a parut interesanta ideea. Ideal ar fi fost sa putem sunta Porto la intoarcere si sa avem un zbor mai scurt, de la POnta Delgada la Lisabona si apoi Bucuresti, dar nu se putea in ziua aleasa de noi asa ca a trebuit sa rezistam la o calatorie de retur cu o a doua escala la Porto.

Anyway, Porto.
In primul rand, sa mentionez ca mie mi-a placut la nebunie Lisabona, una dintre cele mai relaxate capitale in care am fost, cu o combinatie frumoasa de vechi si nou, cu stradute in panta, cafenele si restaurante unde seara se canta fado, cu tramvaie galbene si port si poduri spectaculoase si mare. In plus, ce e pe langa Lisabona e alta poveste minunata..Deci eram fana Lisabona. Ma vad traind acolo intr-un apartament cu vedere la ocean:))
Dar la fel de mult mi-a placut Porto, desi, cumva, e diferit. M-a intrebat cineva unde mi-a placut mai mult, la Lisabona sau Porto, si sincer nu am reusit sa aleg. Pentru ca mi-au placut amandoua si pentru ca totusi difera destul de mult
Lisabona are ocean, marina, fado, castel, strazi mici, inguste, in panta, cladiri imbracate in faianta albastra
Porto are Douro, pod spectaculos (de fapt sunt 6 cu totul, dar unu e mai mandru decat toate), cladiri colorate asezate pe deal, vin si crame insirate pe malul raului.

Ce am facut in Porto si ne-a placut:
- plimbari in sus si jos pe strazi, fara o tinta anume, doar asa, de drag

- plimbare cu vaporas pe sub cele 6 poduri de pe Douro

- traversarea  podului Dom Luis I, o constructie cu adevarat spectaculoasa. Bonusul este ca poti face niste poze geniale de acolo..

- vizite la crame, degustari de vin, plimbat anapoda pe malul celalalt al raului. Bonus, cele mai spectaculoase poze cu Porto se fac de pe acest mal

- cina pe terasa apartamentului inchiriat de noi

- plimbare cu autobuzul 500 de-a lungul raului, pana spre Foz si plaja Matosinhos (autobuzul asta e o idee mult mai ok decat busul turistic, de care sincer nu ai nevoie, Porto fiind mic, cu strazi inghesuite, in panta, pe care oricum e bine sa le iei la picior).

Ce am facut in Porto si n-as mai face:
- vizita la Sea Life, un soi de oceanograf am crezut noi, dar e cea mic, cam saracut asa si departe de orice. Merita doar daca ai drum spre Matosinhos sau daca prinzi o zi mai rece si vrei sa faci ceva indoor cu copilul. Alta varianta este Zoo, la care nu am ajuns, dar care ne-a fost mai laudat decat Sea Life.

Ce i-a placut Andreei in Porto:
- sa faca poze, multe, sute.
- sa se urce pe podul urias si sa faca poze de pe pod, zeci
- sa se plimbe prin crama si sa bage limba in paharul de vin de Porto
- sa studieze cuibul de pescarusi de pe acoperisul de vizavi de noi
- sa manance inghetata, multa inghetata
- sa se plimbe cu barca si cu autobuzul etajat, mai ales pentru ca a prins loc chiar in fata

Info-
- cazare: noi am luat prin airbnb si a fost super super, un apartament cu 2 dormitoare, cu etaj, terasa si foarte aproape de gura de metrou si centru, ne-a costat 240 euro /3 nopti
- mancare : singurul reataurant pe care il recomand este Terminal 4450, aflat la marginea orasului cumva dar accesibil cu metroul. Are cam tot ce iti poti imagina din vita. Si bun.
- avion: TAP. Daca e si alta varianta, mai bine
- local, ne-am plimbat cu metroul, care e ok la pret si in plus te lasa in aeroport. Initial am vrut sa facem un tur cu busul turistic, apoi ne-am dat seama ca nu prea merita. Ce e de vazut, e cam adunat in centru, si in rest ajungi usor pe jos. La chestii mai indepartate, gen plaja, e mult mai ok autobuzul normal, 500.

Doua zile in Valencia

In minivacanta asta de toamna a picei, am plecat 4 zile la Valencia.De fapt, au fost doar 2 zile acolo ca alte doua le-am petrecut pe drum....